חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטוח לתכולת דירה: מה חשוב לדעת?

שיתוף

בין אם מדובר בשכירות או בדירה בבעלות, לכל אחד מאיתנו יש רהיטים, ציוד וחפצים שהוא מחזיק בתוך הבית בו הוא מתגורר. לכולם ישנו שווי כספי מסוים, וחלקם נמדדים בזיקה הרגשית שלכם אליהם, כמו למשל חפצים ותכשיטים שהתקבלו בירושה. על כן, בנוסף לביטוח דירה, חשוב לרכוש גם ביטוח תכולת דירה. במיוחד אם יש לכם רכוש בעל ערך רב.

מה חשוב לדעת כאשר עושים ביטוח לתכולת דירה?

ישנם כמה נקודות שחשוב מאוד לשים לב אליהם כאשר מתייחסים לביטוח על תכולת הדירה:

  1. לצערנו, במשך השנים עלולים להתרחש נזקים אפשריים לתכולת הדירה כתוצאה ממצבים מסוימים. מלבד פריצה לתוך ביתכם הפרטי וגניבה של רכוש, עלולים להתרחש גם מצבים טבעיים יותר שעשויים לגרום נזק לרכוש. ביניהם נכללים גם נזקי מים, נזקי אש, נזקי מזג אוויר ואסונות טבע שונים. ביטוח תכולה לדירה מכסה אתכם מול המצבים הללו ויאפשר לכם להיות בשקט נפשי בזמן שתמשיכו לחיות, להתנהל ולנסוע מהבית לתקופה ארוכה.
  2. יש חשיבות רבה מאוד להתאמה אישית של הפוליסה. צריך לוודא שכל מה שאתם צריכים שיכוסה, אכן מכוסה, כך שלא ייווצרו אי הבנות מצערות מול חברת הביטוח. כשמדובר בבחירת ביטוח תכולה של דירה, הוא תקף לרוב המוחלט של החפצים הפיזיים שמצויים בין כותלי הבית. משמעות הדבר היא שאין הכוונה לקירות ולתשתית, אלא למה שנמצא ביניהם. פוליסות מסוימות עשויות לכלול ציוד שנמצא למשל גם בחצר או בגינה, ולא רק בין 4 הקירות.
  3. לאחר יצירת קשר עם חברת הביטוח, יישלח שמאי מטעמה, שיעריך באופן מדויק את שווי הרכוש, ועל פיו יקבע גם גובה הפוליסה. פרמטרים נוספים שמשפיעים על גובה הפוליסה הם מיקום הבית או הדירה והאם מדובר בבית קרקע או בדירה בבניין – ובאיזו קומה. כמובן שאזורים מסוימים מסוכנים יותר מבחינה סטטיסטית ויותר מועדים לפריצות מאשר אחרים, וכך באותה מידה גם בית פרטי לעומת דירה בקומה עשירית.
  4. החשיבות ברכישת הביטוח על תכולת הדירה עולה ככל שהרכוש שלכם יקר יותר מבחינה רגשית או כלכלית. באופן כללי, כשמדובר בביטוח – לרוב עדיף להיות בטוח מאשר להצטער בדיעבד. במידה ויתרחש דבר-מה והרכוש שלכם יפגע, כל עוד אין לכם ביטוח – תאלצו לשאת בעצמכם בעגמת הנפש ובעלויות הכרוכות בתיקון או ברכישת רכוש חדש.
  5. כל פוליסה עומדת בפני עצמה, ולכל חברת ביטוח יש את התנאים שלה. פוליסה עשויה לכלול הרחבות וסעיפים מיוחדים, כמו למשל כיסוי תכולת כספת, נזקים לרכוש שנמצא בגינה, אחריות כלפי צד ג' – ועוד. באותה מידה, ישנו רכוש שלרוב אינו נכלל בפוליסה, כמו למשל מסמכים וכו'.
  6. אם אתם מצויים בתהליך של מעבר דירה ואתם זקוקים לשירות אחסון תכולת דירה יש לוודא כי שירותי האחסון כוללים ביטוח, ואם כן, מה בדיוק נכלל בביטוח, ועד איזה ערך כספי הוא תקף ועומד בעינו.

בהצלחה בכל,

אחסון מקצועי קדוש בע"מ – מחסנים להשכרה לכל צורך .

פוסטים אחרונים

כיצד לאחסן בגדים?

אחסון בגדים לצורך אחסון במחסן תכולה זו משימה לא פשוטה בכלל. כדאי לדעת פרטים חשובים כדי לאחסן בגדים למשך תקופה מסוימת. ראשית, אחסון בתנאים לא

קרא עוד »

מבצע לשלושה חודשים ראשונים
עלות אחסון לקוב לחודש 25 ₪ + מע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן